mineta

mineta

mineta

لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر چه عللی دارد؟

چیلر های تراکمی به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع چیلرها شناخته می شوند و کمپرسور قلب تپنده آن بوده و در صورت ایجاد کوچکترین ایراد در این کمپرسور، عملکرد چیلر مختل خواهد شد. ایجاد لرزش در کمپرسور یکی از نشانه های خرابی این قطعه است. به نظر شما علت های لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر چیست؟ کمپرسور چیلر ممکن است آسیب های مختلفی دیده باشد چرا که این قطعه مکانیکی بوده و نیاز به مراقبت و سرویس کاری خواهد داشت. در صورتی که سرویس کاری کمپرسور به موقع انجام نشده و یا در شرایط نامناسبی قرار داده شود امکان ایجاد هرگونه مشکل وجود دارد. جنس کمپرسور نیز در دوام و کارایی آن بی تاثیر نیست و طبیعتا هرچه کمپرسور دستگاه برند معتبری داشته باشد به مدت طولانی تری کار خواهد کرد. خدمات تعمیر چیلر تراکمی توسط مراکز متعددی ارائه می شود اما باید مرکز معتبری را به این منظور انتخاب کنید و شرکت ما می تواند یکی از این انتخاب ها باشد. در ادامه به بررسی علت های لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر پرداخته ایم:
کسب اطلاعات در این زمینه برای هر تعمیرکار چیلر از ضرورت بالایی برخوردار است به همین جهت می توانید از صفحه تعمیرات چیلر شرکت راگا به عنوان یک منبع خوب استفاده کنید.

علت های لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر
یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی در کمپرسور چیلر، ایجاد لرزش در آن است. در صورتی که کوچکترین لرزشی در کار کردن کمپرسور مشاهده کردید سریعا آن را از دستگاه جدا کنید تا از آسیب های بیشتر جلوگیری شود. اما علت های لرزش کمپرسور چیلر کدامند؟ بی شک قطعات مکانیکی کمپرسور باعث ایجاد لرزش در عملکرد کمپرسور خواهند شد. کمپرسور قطعه ای کاملا مکانیکی بوده و پیستون، شاتون و سوپاپ از جمله مهمترین بخش های آن به شمار می روند و هر یک از این قطعات چنانچه کوچکترین آسیبی دیده باشند در کمپرسور لرزش ایجاد خواهد شد. یک کمپرسور خرابی های متعددی را می تواند تجربه کند اما ایجاد اختلال در بخش سیم پیچی، مدار و... با اینکه ممکن است باعث عدم روشن شدن کمپرسور شوند اما دلیلی بر ایجاد لغزش نخواهد بود.
اختلال در سیستم مکانیکی کمپرسور چیلر
بی شک اصلی ترین علت های لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر مربوط به سیستم مکانیکی آن است. سیستم مکانیکی کمپرسور می تواند مشکلات متعددی را تجربه کند و یکی از اصلی ترین آنها مربوط به میل لنگ کمپرسور است. امکان شکستن میل لنگ نیز وجود دارد که در این صورت کمپرسور از کار کردن باز خواهد ایستاد اما هرگونه خراش یا ساییدگی در میل لنگ کمپرسور باعث لرزش دستگاه می شود و به همین دلیل یکی از اصلی ترین علت های لرزش بیش از حد کمپرسور، ساییدگی یا خراش های روی میل لنگ است.
شاتون، پیستون و رینگ ۳ قطعه اصلی بخش مکانیکی کمپرسور هستند و هر یک از این قطعات چنانچه خراش برداشته یا دچار ساییدگی شوند لرزش های دستگاه آغاز می شود. هر یک از این قطعات نیز امکان شکستن دارند که در این صورت لرزش های بیشتری از دستگاه شاهد خواهیم بود یا دستگاه دیگر کار نخواهد کرد.
هرگونه خرابی، ساییدگی یا خراشیدگی بر روی بوش های ثابت نیز می تواند باعث ایجاد لرزش در کمپرسور شود.
سوپاپ های دهش و مکش می توانند از جمله اصلی ترین علت های لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر باشند. در صورتی که حتی یکی از سوپاپ های کمپرسور خوردگی پیدا کرده و یا بشکنند باعث ایجاد لرزش در دستگاه خواهند شد. این لرزش در اوایل ممکن است خفیف باشد اما با گذشت زمان به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.
ترکیدن واشر ها نیز در برخی مواقع ممکن است یکی از علت های لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر باشند.

تعمیر لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر
تعمیر چیلر را حتما باید به مراکز معتبر و کاربلد بسپارید. کمپرسور چیلر که اصلی ترین قطعه چیلر است احتمال خرابی بیشتری خواهد داشت و در صورتی که تعمیر آن را به مراکز معتبر نسپارید ممکن است مشکلاتی نیز برایتان به وجود آید. استفاده کردن از قطعات اصل باعث افزایش طول عمر کمپرسور خواهد شد و شرکت ما بهترین قطعات را برای تعمیرات مورد استفاده قرار می دهد و به همین دلیل توانسته رضایت مشتریان را نسبت به خود جلب نماید. اصلی ترین مرحله در تعمیر کمپرسور لرزش دار، شناسایی علت های لرزش بیش از حد کمپرسور چیلر است و در صورت شناسایی دقیق مشکل می توان در کوتاه ترین زمان مشکل را برطرف کرد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۲:۰۹:۳۶ | نویسنده : mineta | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.